Ett tag sedan nu...

Har verkligen ingen anledning till att jag inte har bloggat på så länge:)! Men, jag har inte haft några funderingar att dela direkt. NU har jag det. Som ni vet försöker vi skaffa barn, men det går trögt. Då dök frågan upp, VARFÖR kan jag som hiv positiv kvinna inte få hjälp att bli gravid???? Om det hade varit min man som var sjuk, hade det inte varit några problem att få spermier tvättade, men som kvinna måste jag vara frisk?! Det är ganska konstigt med tanke på att om MANNEN är sjuk blir barnet garanterat sjukt, medans jag som kvinna har nästan 0% risk att överföra smittan.... Ja, självklart är det ju så att om mannen har bra medicinering och spermierna tvättas är ju risken också i stort sett 0. Men ändå, är inte det diskriminering egentligen?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0