HIV ökar...

HIV och klamydia sprids med raket fart, varför? Kan det bero på inställningen många unga har till HIV idag? "Det finns ju mediciner"?! Blir så himla ledsen när jag läser/hör det. Visst finns det mediciner, men till varje medicin följer en låååååååååååååååång lista på biverkningar. Så himla dumt och så himla onödigt!!!! En annan sak som skrämmer mig är att det är så många unga som inte vet hur HIV smittar! Hallå, saknas det information, eller skolkar dom från skolan?! Vad ska man göra? Gå ut med samma skrämselpropaganda som på det glada 80-talet, för information verkar ju inte gå fram! Sen kan man ju smittas, självklart (borde ju jag veta), men just inställningen tycker jag verkar farlig. Det är som sagt en sjukdom som GÅR att leva med, men jag kan lova att jag hade gjort vad som helst för att slippa om jag bara kunde spola bandet tillbaka:(.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta om dig hur du blev smittad om du är kille/ tjej?

2012-02-09 @ 19:51:21
Postat av: Emilia

sorligt nog ger inte skolorna tillräcklig information. Egentligen inte om några könssjukdomar. Och vad jag vet tar inte de flesta ungdomar initiativ till att själva ta reda på vad det är. Och även fast de gör det är det svårt att hitta bra information.

Svar: Verkligen sorgligt om det är så! Det är ett väl stort ansvar att lägga på ungdomarna själva. Försöker dra mig till minnes om vi hade någon info om könssjukdomar i skolan, och kan faktiskt inte påminna mig om det. Kommer mest ihåg vår biologilärare som högröd i ansiktet tvingade sig igenom den lektionen. Den informationen borde verkligen vara ett samhällsansvar att se till att den kommer fram! Kram
hpositiv.blogg.se

2012-09-09 @ 16:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0